سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردى پیش روى امام ( ع ) دیگرى را به پسرى که برایش زاده بود چنین مبارک باد گفت : تو را مبارک باد این گزیده سوار که خدایت داد . امام فرمود : ] چنین مگو ، بگو : بخشنده را سپاس بدار ، و بخشیده بر تو مبارک باد و به کمال خود رساد و نیکویى او روزیت بواد . [نهج البلاغه]

 تدراک شکست شاید بهترین تعبیر برای مجموعه رفتارهایی باشد که از مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات در ستاد موسوی و توسط نزدیکان وی و اعضاء تندوری حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب برای فردای پس از شکست در انتخابات، بررسی شده بود.

با این حال، پیام تقدیر و تشکر مقام معظم رهبری از ملت ایران در تاریخ 23 خردادماه و همچنین بیانات ایشان در نمازجمعه تاریخی تهران در 29 خردادماه نقاب از چهره واقعی مدعیان قانون‌مداری برافکند. در این جستار با تطبیق بیانات رهبر انقلاب با حوادث اخیر به وضوح می توان دست های پنهان طراحان پشت صحنه را به تماشا نشست.

 

 

 

 

 


سکانس اول (قبل از انتخابات)

45 روز مانده به انتخابات؛

تشکیل کمیته مشترک کروبی وموسوی برای صیانت از آرا!
(روزنامه اعتماد ملی 7/2/8

سخنگوی شورای نگهبان:

تشکیل چنین کمیته ای خلاف قانون است. زیرا هر نهاد جدیدی اگر بخواهد تشکیل شود، باید طبق قانون باشد.
(روزنامه اعتماد ملی 8/2/8

4 روز مانده به انتخابات؛

نامه رئیس کمیته صیانت از آراء کروبی و موسوی به دبیر شورای نگهبان و ابراز نگرانی از تخلفات گسترده!
(سایت کلمه 18/3/8

3 روز مانده به انتخابات؛

نامه سرگشاده هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری (19/3/8

«...بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت.... برای رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هرگونه که صلاح می‌دانید اقدام مؤثری بنمایید و مانع شعله‌ورتر شدن این آتش در جریان انتخابات و پس از آن شوید.»
(روزنامه کیهان 20/3/8

هشدار زهرا رهنورد(همسر موسوی) به وزارت کشور درباره احتمال هرگونه تقلب در انتخابات! در همایش بزرگ انتخاباتی "شکوه اراده مردم" از سوی حزب اعتدال و توسعه در تهران.

«(در تایید این شعار برخی از شرکت کنند گان در این همایش: اگر تقلب بشه ایران قیامت می شه): من همین‌جا به وزارت کشور می‌گویم به این شعار مردم توجه کنید، یعنی اگر در ایران قیامت شود، وزارت کشور مسئول آن است.»
(سایت آفتاب 19/3/8

هشدار رئیس کمیته صیانت از آراء کروبی و موسوی خطاب به وزارت کشور و شورای نگهبان؛

«...محتشمی پور: به شورای نگهبان و وزارت کشور اخطار می‌دهم که از اقدامات شبهه‌انگیز! در انتخابات خودداری کنند.»
(سایت کلمه19/3/8

2 روز مانده به انتخابات؛

اطلاعیه رئیس کمیته صیانت از آراء کروبی و موسوی خطاب به مردم و درخواست برای جلوگیری از هرگونه تخلف انتخابات!:

«ملت شریف ایران! حضور هوشیارانه شما در مراقبت از آرای سرنوشت سازتان و مقابله با هر نوع تخلف و تقلب احتمالی که خدای ناکرده می تواند بر پیروزی تأثیر بگذارد، ضروری و واجب است و نگاه تیزبین شما مردم آگاه، به یاری خداوند می‌تواند این احتمال را به صفر رسانده و از هر گونه تخلف پیشگیری نماید... در خاتمه ضمن تشکر از گزارش دلسوزانه و دقیق شما مردم آگاه، پیروزی‌اتان با انتخابات آقای میرحسین موسوی و نجات کشور از وضع کنونی را از خدای سبحان طلب می کنیم.»
(سایت کلمه 20/3/8

روز قبل از انتخابات؛

پیام موسوی به مردم: به برگزار کنندگان انتخابات حسن ظن داشته باشید!

«...پیام‌های بی شماری از سوی اقشار مختلف شما مبنی بر ابراز نگرانی نسبت به شیوه برگزاری انتخابات و سلامت آن واصل می‌شود. تمامی شما را به حسن ظن نسبت به برگزارکنندگان انتخابات دعوت می‌کنم! ناظران کمیته صیانت از آرای ستاد اینجانب با دقت کامل روند انتخابات را زیر نظر دارند و مستمر نتایج گزارش این کمیته را به اطلاع آنان خواهند رساند.»
(سایت کلمه 21/3/8

سایت کلمه: بر اساس یافته های نظرسنجی معتبر! میرحسین موسوی با کسب 59 درصد آراء پیروز مرحله اول انتخابات است!
(سایت کلمه 21/3/8

سکانس دوم (روز انتخابات)

هشدار کمیته صیانت از آراء نسبت به مخدوش شدن آراء!

«...نظر به اینکه احتمال دارد این اقدامات در راستای مخدوش کردن آراء صورت پذیرد، از همه هموطنان عزیز درخواست می‌گردد ضمن هوشیاری به هنگام رای دادن یا در مقابل نام میرحسین موسوی اقدام به درج کد 77 نمایند و در غیر این‌صورت به نوشتن نام میرحسین موسوی اکتفا کرده و از درج هرگونه عددی به عنوان کد نامزد خودداری نمایند. درعین حال، با توجه به برخی شایعات مطرح به هنگام رأی دادن، خودکار همراه داشته و نام نامزد خود را به وسیله خودکارهای خود بنویسند و از خودکارهایی که دیگران در اختیارشان قرار می دهند استفاده ننمایند.»
(سایت کلمه 22/3/8

سید محمد خاتمی در هنگام انداختن رأی خود به صندوق:

«... همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم.»
(سایت کلمه 22/3/8

خانم عفت مرعشی (همسر هاشمی رفسنجانی) درهنگام انداختن رأی خود به صندوق:

«...من به میرحسین رأی دادم در صورتی که تقلب انجام نشود، مطمئن! هستم که میرحسین رأی می‌آورد... اگر تقلب شود، به خیابانها بریزید.»
(شبکه خبری برنا 22/3/8

پیام تشکر میرحسین موسوی به مردم و اعلان برگزاری جشن پیروزی پیش از پایان رأی گیری در عصر روز انتخابات!

«مردم شریف ایران! ... به اطلاع می‌رسانم به رغم تخلفات و کارشکنی‌های متعدد و نارسایی‌های گسترده، مستندات و گزارش‌های واصله حاکی از این است که رأی اکثریت قاطع مردم متوجه این خدمتگزارشان بوده است. از مسئولان امر می‌خواهم در شمارش آرا نهایت دقت و حفظ امانت را بنمایند و اعلام می‌کنم، در غیر این‌صورت از همه امکانات قانونی برای احقاق حقوق حقه ملت ایران اقدام خواهم کرد. همین‌جا فرصت را مغتنم می‌شمارم و از ملت شریف ایران می‌خواهم آماده برگزاری جشن پیروزی در شامگاه میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) باشند.»
(سایت کلمه 22/3/8

سکانس سوم (بعد از انتخابات)

پیام تبریک مقام معظم رهبری به ملت ایران؛ (پیش بینی ایشان درباره زدودن شیرینی این حماسه بزرگ توسط بدخواهان) (23/3/138

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران! مردان و زنان آگاه و شجاع و زمان‌شناس!

سلام خدا بر شما که شایستگی خود را برای دریافت سلام و رحمت الهی به اثبات رساندید. جمعه حماسی شما،‌ حادثه‌ای خیره‌کننده و بی‌همتا بود که در آن، رشد سیاسی و چهره‌ مصمّم انقلابی و توان و ظرفیت مدنی ملت ایران، در نمائی زیبا و پرشکوه در برابر چشم جهانیان به نمایش درآمد.....گمان بر این است که دشمنان بخواهند با گونه‌هائی از تحریکات بدخواهانه، شیرینی این رویداد را از کام ملت بزدایند. به همه‌ آحاد مردم و بویژه جوانان عزیز که سرزنده‌ترین نقش‌آفرینان این حادثه‌ شورانگیز بودند، توصیه می‌کنم که کاملاً هشیار باشند. همواره باید شنبه‌ پس‌از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند...

پیام جدید میرحسین موسوی پس از اعلان نتایج:

«...مردم خود می دانند به چه کسی رأی داده اند؛ با حیرت تمام به شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نگاه می کنند... خائنین به آرای مردم ابایی از آن ندارند که این خانه پارسایان به آتش! کشیده شود... ما موج عقلانیت سبز خود را که برگرفته از تعالیم دینی و علایق ملت ما به اهل بیت پیامبر(ص) است، با تمامی شور ادامه می‌دهیم و با شورش دروغ که در کشور طغیان کرده و چهره آن را آلوده است، مبارزه می‌کنیم، اما اجازه نخواهیم داد که حرکات ما شکل کور به خود بگیرد... و تأکید نمایم که تا رسیدن به نتیجه‌ای که کشور ما لایق آن است، همچنان به حضور و تلاش آنان نیاز است.»
(سایت کلمه 23 /3/8

بیانیه موسوی خطاب به مردم:

آرامش خود را از دست ندهید!
(سایت کلمه 24 /3/8

نامه موسوی خطاب به شورای نگهبان: درخواست برای ابطال انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات!

شورای محترم نگهبان

سلام علیکم

پیرو ده‌ها مکاتبه ستاد انتخاباتی اینجانب با آن شورا دایر بر تخلفات صریح انتخاباتی عوامل اجرایی وزارت کشور و نیز یکی از نامزدها که قطعاً در نتیجه انتخابات 22 خرداد ماه مؤثر بوده است و ذیلاً به مواردی از آنها اشاره می‌شود، عدم صحت انتخابات محرز است و رسیدگی و ابطال آن درخواست می‌گردد... نظر به موارد فوق انتظار دارم درخواست اینجانب در مورد ابطال انتخابات 22 خرداد ماه مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.
(سایت کلمه 24 /3/8

پیام جدید موسوی خطاب به مردم:

توصیه مؤکد و مجدد این خدمتگزار شما آن است که... مخالفت های مدنی وقانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید... از رنگ سبز و شعار الله اکبر دست برنداریم!... ما از مسئولان در خواست کرده ایم که مجوز برپایی یک راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای کشور به ما داده شود!... به نیروی انتظامی توصیه می کنم از برخورد خشن با حرکت های خود جوش مردم خودداری کند... این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما! در صحنه حاضرشده اند.
(سایت کلمه 25/3/8

اطلاعیه ستاد میر حسین درباره اعلام راهپیمایی!

«...مردم در دام درگیری های طراحی شده نیفتند!...»
(قلم نیوز 26/3/8

در پیامی اعلام شد: «رضا پهلوی، مسعود رجوی و ریگی تجمع کنندگان غیرقانونی را حامی خود دانستند»
(شبکه خبری برنا 26/3/8

مردم تهران مسیر انقلاب تا آزادی را راهپیمایی کردند که با همراهی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی! برگزار شد.
(سایت کلمه 26/3/8

بیانیه شماره 4 موسوی درباره تجمع 25 خرداد و تحولات مربوط به آن:

هشدار می دهم که گسترش این رویه ها... انگیزه مردم را برای توسعه اعتراضات می افزاید.
(سایت کلمه 27/3/8

درخواست جدید مجمع روحانیون مبارز برای راهپیمایی بزرگ در میدان آزادی:

یک مقام مسئول در مجمع افزود در این راهپیمایی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاتمی! و اعضاء مجمع برگزار خواهد شد، میرحسین موسوی سخنرانی خواهد کرد.
(سایت کلمه 27/3/8

ساعت 16 راهپیمایی در میدان امام خمینی(ره) آغاز شد و سپس راهپیمایان به سمت میدان فردوسی و میدان انقلاب حرکت کردند. ضمن آنکه در ساعت 18 «میرحسین موسوی» به جمع مردم پیوست و دقایقی با مردم سخن گفت. این گردهمایی که با تحصن در میدان امام خمینی(ره) آغاز شده بود، با حضور میرحسین موسوی شور! دیگری یافت.
(سایت کلمه 28/3/8

بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تاریخی تهران (29/3/8:

«…این خط را از پیش از انتخابات هم شروع کردند؛ از دو سه ماه پیش از این. من اول فروردین در مشهد گفتم هى دارند دائماً به گوش‌ها می خوانند، تکرار می کنند که بناست در انتخابات تقلب بشود. می خواستند زمینه را آماده کنند. من آن وقت به دوستان خوبمان در داخل کشور تذکر دادم و گفتم این حرفى را که دشمن می خواهد به ذهن مردم رسوخ بدهد، نگویید.

....22 خرداد یک حماسه بود... بعضى خواستند این را به یک شکست ملى تبدیل کنند! خواستند کام شما را تلخ کنند و نگذارند بالاترین نصاب مشارکت جهانى را دنیا به نام شما ثبت کند...

...جمهورى اسلامى اهل خیانت در آراء مردم نیست. ساز و کارهاى قانونى انتخابات در کشور ما اجازه‏ى تقلب نمی دهد.

...اگر نخبگان سیاسى بخواهند قانون را زیر پا بگذارند،... مسئول خونها و خشونتها و هرج و مرج‏ها، آنهایند. من به همه‏ى این آقایان، این دوستان قدیمى، این برادران توصیه می کنم بر خودتان مسلط باشید؛ سعه‏ى صدر داشته باشید؛ دستهاى دشمن را ببینید؛ گرگهاى گرسنه‏ى کمین‏کرده را که امروز دیگر نقاب دیپلماسى را یواش یواش دارند از چهره‏هایشان برمی دارند و چهره‏ى حقیقى خودشان را نشان می دهند، ببینید؛ از اینها غفلت نکنید.

...من به این برادران عرض می کنم، به مسئولیت پیش خداى متعال فکر کنید: پیش خدا مسئولید، از شما سؤال خواهد شد. آخرین وصایاى امام را به یاد بیاورید؛ قانون، فصل‏الخطاب است؛ قانون را فصل‏الخطاب بدانید.

...براى نفوذىِ تروریست -آن کسى که می‌خواهد ضربه‏ى تروریستى بزند- مسئله‏ى او مسئله‏ى سیاسى نیست؛ ...اگر این تجمعات پوششى براى او درست کند، آن وقت مسئولیتش با کیست؟ الآن همین چند نفرى که در این قضایا کشته شدند؛ از مردم عادى، از بسیج، جواب اینها را کى‏ بناست بدهد؟ ...محاسبه‏ى این واکنش‌ها با کیست؟

...زورآزمایى خیابانى بعد از انتخابات کار درستى نیست، بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردم‏سالارى است. من از همه می خواهم به این روش خاتمه بدهند. این روش، روش درستى نیست. اگر خاتمه ندهند، آن وقت مسئولیت تبعات آن، هرج و مرج آن، به عهده‏ى آنهاست...»

پیام موسوی پس از سخنان مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر پیگیری مطالبات از مجرای قانون و پایان دادن به اردو کشی خیابانی(بیانیه شماره 5):

«نگذارید دروغگویان و متقلبان پرچم دفاع از نظام اسلامی را بربایند. همواره در کنار شما خواهم ماند! این روزها و شب‌ها نقطه عطفی در تاریخ ملت ما در حال شکل گرفتن است.

...حرکت خودجوش مردم، رنگ سبز را به عنوان نماد خویش برگزید. اینجانب اعتراف می‌کنم که در این امر پیرو آنان بودم. و نسلی که به دوری از مبانی دینی متهم می‌شد در شعارهای خود به تکبیر رسید.

...اینجانب همچنان قویاً اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است که باید به صورتی بی‌طرفانه از طریق یک هیات مورد اعتماد ملی مورد بررسی قرار گیرد، نه آن که پیشاپیش امکان ثمربخش بودن آن منتفی اعلام شود، یا با طرح احتمال خونریزی، مردم از هرگونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته ‌شوند.

...من به عنوان یک همراه که زیبایی‌های موج سبز حضور شما را دیده است، هرگز به خود اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی در معرض خطر قرار گیرد. در عین حال، بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می فشارم... آنچه این برادر شما در یافتن این راه‌حل‌های جدید، خصوصاً به جوانان عزیز توصیه می کند، این است که نگذارید دروغگویان و متقلبان پرچم دفاع از نظام اسلامی را از شما بربایند و نااهلان و نامحرمان، میراث گران‌قدر انقلاب اسلامی را که اندوخته از خون پدران راستگویتان است، از شما مصادره کنند. با توکل به خداوند و امید به آینده و تکیه بر توانمندی‌هایتان، حرکات اجتماعی خود را پس از این نیز براساس آزادی‌های مصرح در قانون اساسی و اصل امتناع از خشونت پیگیری کنید.

...ما به دست اندرکاران توصیه می کنیم برای برقراری آرامش در خیابان ها مطابق اصل 27 قانون اساسی امکان تجمع های مسالمت آمیز را نه تنها فراهم کنند، بلکه چنین گردهم آیی هایی را تشویق کنند.»
(سایت کلمه 31/3/8


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مرتضی احمدپور 88/4/28:: 1:20 عصر     |     () نظر