سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آغاز حکمت، ترک لذّتها و پایان آن، نفرت از چیزهای گذراست . [امام علی علیه السلام]
استقبال پرشور از فرزند ملت در پایتخت معنوی ایران/ مشروح سخنان+تصاویر
ملت در انتخابات انحصار ثروت، احزاب و رسانه‌های بیگانه را شکست
احدی حق ندارد برای بستگان خود حق ویژه قائل شود

دکتر محمود احمدی‌نژاد که 4 سال قبل نیز پس از حدود یک‌ماه از رأی 18 میلیونی مردم به وی و انتخاب او به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، 31 تیرماه به مشهدالرضا (ع) سفر کرده و در بارگاه رضوی سخنرانی کرده بود، عصر امروز (پنج‌شنبه) نیز، باز هم یک‌ماه پس از انتخابات و این بار رأی 25 میلیونی به وی راهی پایتخت معنوی ایران شد و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی به ایراد سخن پرداخت.

مشروح سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی به شرح ذیل می باشد:

موج حرکت مردم درس تاریخی و ماندگاری به همه دشمنان داد

دکتر محمود احمدی نژاد عصر امروز(پنج شنبه) در اجتماع پرشور و عظیم مردم مشهد مقدس در صحن مطهر جامع رضوی، مردم استان خراسان رضوی را مردمی مومن، نجیب، وفادار، انقلابی و سلحشور توصیف کرد و اظهار داشت: از همه ملت ایران به ویژه مردم خراسان و به طور خاص مردم مشهد به خاطر حضور حماسی در انتخابات 22 خرداد تشکر می کنم و اولین سفر پس از انتخابات رسیدن به خدمت مردم این استان و زیارت حرم مطهر امام رضا را وظیفه خود می دانستم.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: موج حرکت مردم در این شهر و استان امواج برخاسته از تبلیغات دشمن و جبهه استکبار را علیه انتخابات در هم شکست و درس تاریخی و ماندگاری به همه دشمنان داد.

ملت ایران در انتخابات انحصار ثروت، احزاب و رسانه های بیگانه را در هم شکستند

رییس‌جمهور با بیان اینکه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری انحصار شیوه حکومت داری نظام استکبار شکسته شد، اظهار داشت: در دموکراسی لیبرال به جای مردم سه عنصر پول، احزاب و رسانه های وابسته حاکم هستند و ملت ایران با حضور حماسی در این انتخابات، انحصار ثروت، احزاب و رسانه های بیگانه را در هم شکستند.

دکتر احمدی نژاد گفت: نظام استکبار برای اداره حکومت شیوه ای به نام دموکرات لیبرال ایجاد کرده است و هر کشوری که مطابق میل آنها عمل می کند آن را کشوری دموکرات می شناسند و کشوری که بر خلاف آنها رفتار کند آن را ضد دموکراسی معرفی می کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران که در طول 30 سال گذشته 30 انتخابات پرشکوه برگزار کرده اند از نظر آنها دموکراسی حاکم نیست اما حکومت های مرتجع که خودشان را معیار حکومت داری قرار داده اند و هیچ انتخاباتی برگزار نکرده اند طرفدار دموکراسی معرفی می شوند.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: ملت ایران با حضور حماسی خود در انتخابات اخیر این انحصار تاریخی را در هم شکست و در این انتخابات بالاترین میزان مشارکت و انتخاب آگاهانه مردم به نمایش جهانیان گذاشته شد.

وی تأکید کرد: در ایران مردم سالاری حقیقی و قدرت مردم حاکم است و در انتخابات اخیر به صحنه آمد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه نظام سلطه برای تأثیر گذاری در انتخابات اخیر ملت ایران دو شبکه ماهواره ای و تلویزیونی ایجاد کرد، گفت: علی رغم تکاپوی دشمنان، ملت ایران همه توطئه های دشمن را در انتخابات اخیر در هم کوبید و پرچم اسلام ناب را برافراشته کرد.

مستکبران برای غلبه بر ملت ها، جبهه درگیری را در داخل ملت ها هدف قرار می دهند

رییس‌جمهور با بیان اینکه مستکبران برای غلبه بر ملت های آزاده روش های پیچیده ای را به کار می گیرند، اظهار داشت: آنها همواره تلاش می کنند ملت ها را در داخل کشور خود درگیر کنند چرا که می دانند ملتی که در داخل درگیر شود هیچ گاه طعم عزت را نخواهد چشید.

وی افزود: امام راحل از روز اول پیروزی انقلاب جبهه گسترده ای در همه جهان علیه مستکبران ایجاد کرد و دشمن همواره در تلاش بوده جبهه درگیری را به داخل ایران برگرداند اما در چند سال اخیر ملت ایران با ایستادگی خود این جبهه را در دل دشمن ایجاد کرده است.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: در انتخابات 22خرداد نیز دشمن قصد داشت خط درگیری را در داخل ملت ایران انتقال دهد اما آنان باز هم اشتباه می کنند چرا که ملت ایران را نمی شناسند. ملت ایران عاشق ولایت و ضد ظلم و استکبار هست.

ملت ایران در این انتخابات الگوی جدیدی را در برابر دیگر ملت ها قرار داد

رییس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان در این انتخابات از دو موضوع به هراس افتاده اند، اظهار داشت: اولین موضوعی که در این انتخابات دشمنان را عصبانی کرده تجلی شکوه و عظمت ملت ایران است. ملت ایران در این انتخابات الگوی جدیدی را در برابر دیگر ملت ها قرار داد و این انتخابات نقطه آغاز تحول در جهان است. دشمن از این شکوه و عظمت عصبانی شده است.

وی گفت: علت دیگر عصبانیت دشمنان این است که ملت ایران با شکوه تمام به صحنه آمد و مجدداً آرمان های انقلاب را مورد تایید قرار داد.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: امروز علی رغم تلاش دشمنان، دولتی با پشتوانه 40 میلیونی ملت انتخاب شده است. دشمنان سعی کردند در انتخابات کشورمان دخالت کنند و برای این منظور بی ادبی و توهین کردند و آشوب ها را مورد حمایت قرار دادند چرا که می خواستند این قدرت چند برابری را که از رأی ملت ایران برای دولت ایجاد شده است، تضعیف کنند.

دولت دهم با قدرت وارد عرصه های جهانی می شود

رییس‌جمهور خطاب به بدخواهان و دشمنان ملت ایران تصریح کرد: به محض اینکه دولت دهم مستقر شود با قدرت وارد عرصه های جهانی شده و موجودیت شما را زیر سؤال خواهد برد.

رییس‌جمهور گفت: دولت با توان و انگیزه بالاتر در مسیر خدمت و نوکری مردم و عدالت حرکت خواهد کرد و از هیچ قدرتی هم کوچکترین هراسی به خود راه نخواهد داد.

ملت ایران اهل گفتگو و تعامل سازنده است

رییس‌جمهور ملت ایران را اهل گفتگو و تعامل سازنده دانست و اظهار داشت: ما اهل گفتگو و احترام هستیم و برای این منظور بارها اعلام آمادگی کرده ایم اما دشمنان به ملت ما توهین می کنند که البته امیدواریم این رفتار خود را اصلاح کنند و از گفتار خود اظهار پشیمانی نمایند و باید بدانند که ملت ایران زمانی که مطرح می کند اهل گفتگو است در این موضع خود صداقت دارد و طبیعتاً اگر بی صداقتی ببیند، همان پاسخی را می‌دهد که قبلاً به آقای بوش داده است.

همه ملت ها و دولت ها باید در مدیریت جهان مشارکت کنند

رییس‌جمهور افزود: امروز دوره ای که 4، 5 کشور خود را مالک جهان بدانند، به پایان رسیده است و باید همه ملت‌ها و دولت‌ها در سازوکار و مدیریت جهان مشارکت کنند و ما آماده تعامل سازنده در این زمینه هستیم.

ملت ایران پرچمدار ولایت، امامت و عدالتخواهی در جهان است

رییس‌جمهور تأکید کرد: دنیا بداند ملت ایران راه عزت و عدالت را انتخاب کرده و به پیروی از مولای خود و خط نورانی ولایت این راه را با اقتدار و تا آخر طی خواهد کرد.

دکتر احمدی نژاد گفت: امروز آبادانی، عزت، عدالت و پیشرفت همه جانبه و مهرورزی و برادری خواست 40 میلیون رای دهنده و 70 میلیون انسان های مومن و شجاع این سرزمین است و ملت ایران پرچمدار عشق به ولایت و امامت و عدالتخواهی در جهان است.

عدالتخواهی ملت ایران در راه است

وی افزود:جهان باید بر اساس عدالت و برادری اداره شود و عدالتخواهی ملت ایران در راه است و باید دست به دست هم از یکسو ایران را بسازیم و از سوی دیگر مأموریت های جهانی خود را انجام دهیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران در آستانه دوران جدید و درخشانی قرار دارد، گفت: امروز انقلاب وارد سطح بالاتری شده است و باید ایران اسلامی را بر اساس عدالت و احترام به آحاد مردم بسازیم.

احدی حق ندارد خود را بالاتر از قانون و مالک مردم بداند

دکتر احمدی نژاد با تأکید بر اینکه دوران همدلی و برادری آغاز شده است تصریح کرد: همه ملت ایران عزیز هستند و همه در برابر قانون مساوی می باشند زمانی که رهبری عزیز بیان می کنند که در برابر قانون مانند بقیه مردم هستند احدی حق ندارد خود را بالاتر از قانون و مالک مردم و کشور بداند. همه باید در برابر قانون تمکین کنند و ملت ایران نمی پذیرد که کسی درخواست فراقانونی داشته باشد.

ملت خواهان استیفای حقوق خود از سوی دولت برآمده از متن مردم است

وی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که من مثل بقیه ملت تابع قانون هستم، احدی حق ندارد خود را بالاتر از مردم، بالاتر از قانون و مالک کشور بشناسد، هیچکس حق ندارد برای بستگان خود حق ویژه قائل شود چرا که این ملت از دولت می‌خواهد همه حقوق ملت را که عده‌ای برده‌اند، از آنها پس بگیرد و به بیت‌المال بازگرداند.

در این لحظه مردم یکصدا و برای دقایقی شعار دادند: «احمدی بت‌شکن، بت بزرگ را بشکن».

دوران جدیدی از حیات تاریخی ملت ایران آغاز شده است

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دوران جدیدی از حیات و زندگی تاریخی ملت ایران آغاز شده است، خاطر نشان کرد: امروز دورانی سرشار از پیروزی های بزرگ آغاز شده و انتخاباتی که در 22 خرداد با حضور 40 میلیون انسان عدالتخواه و انقلابی برگزار شد نه تنها نقطه عطفی در حیات ملت ایران بلکه در تاریخ جهان بود.

رییس‌جمهور گفت: هیاهوهایی که در جهان به دنبال انتخابات عظیم کشورمان اتفاق افتاده است نشانه عظمت ملت ایران و آثار مثبت این انتخابات در مناسبات جهانی است.

ساختن ایران و اصلاح مناسبات حاکم بر جهان لازم و ملزوم هم هستند

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران مأموریت های بزرگی بر عهده دارد، اظهار داشت: مأموریت اول ساختن و پیشرفت همه جانبه ایران عزیز است، باید همه دست به دست هم همه نقاط ایران را بسازیم و مأموریت دوم اصلاح و تغییر مناسبات حاکم بر جهان است.

وی تصریح کرد: این مأموریت های ملت ایران هر دو از یک جنس بوده و لازم و ملزوم یکدیگر است عده ای تصور می کنند که با حصار کشیدن در اطراف مرزهای ایران می توان ایران را آباد کرد چنین خیالی باطل است چرا که حتی اگر ما به دیگران کاری نداشته باشیم نمی توانیم از سیطره تصمیم گیری های آنان خارج شویم و به ناچار باید با جهان تعامل داشته باشیم.

وی افزود: اگر بنا باشد قوانین و مقررات جهان را آنها بنویسند و معیار تشخیص هم خودشان باشند این بدان معنا است که ما باید همواره تحت سیطره آنها زندگی کنیم.

رییس‌جمهور ساز و کارهای اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان را ظالمانه و یکطرفه دانست و اظهار داشت:براساس این ساز و کار هرگاه آنان از دولتی خوششان نیاید از طریق همین سازوکارها آن را تحت فشار قرار می دهند.

دشمنان در برخورد با ملت ها جز به ذلت آنها نمی اندیشند

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: اگر در مناسبات جهانی دخالت مقتدرانه نداشته باشیم؛ هر گاه بخواهیم مستقل و عزیز زندگی کنیم آنان از طریق مناسبات یکطرفه حاکم بر جهان به راحتی می توانند علیه ما استفاده کنند و بدین وسیله هیچ گاه اجازه نخواهند داد ایران را بسازیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان در برخورد با ملت ها جز به ذلت آنها نمی اندیشند گفت: آنان در تسلط و سیطره بر ملت ها حد و مرزی قائل نیستند و در ماجرای هسته ای همگان مشاهده کردند زمانی که بنا بر تنش زدایی و جلب اعتماد دولت های مستکبر گذاشته شد آنان با هر گامی که از سوی ما برای به اصطلاح اعتماد سازی برداشته می شد اعتمادشان جلب نمی شد و بر زیاده خواهی های خود می افزودند و در نهایت بعد از آن همه عقب نشینی و امتیازاتی که داده شد آقای بوش، ایران را محور شرارت نامید و از ضرورت حمله به ایران سخن گفت.

اثرگذاری در معادلات جهانی زمینه ساز ساختن ایران

رییس‌جمهور تصریح کرد: امروز به میزانی که در عرصه های جهانی وارد شده و اثر می گذاریم به همان میزان استکبار را به عقب رانده و به همان میزان فضای کار در ایران ایجاد می شود.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه نظام سلطه علاقه دارد که همه قوانین، امکانات و علم جهان را در انحصار خود داشته باشد اظهار داشت: آنها می خواهند همه ملت ها نیازمند و محتاج آنها باشند.

انقلاب اسلامی انحصار استکبار در عرصه های سیاسی، نظامی، علمی و تئوری حکومت را شکست

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه ملت ایران در طول 30 سال گذشته 4 انحصار استکبار و نظام ظالمانه را در هم شکسته است اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مستکبران جهان را به دو قطب شرق و غرب تبدیل کرده بودندو اجازه نمی دادند ملت ها از زیر سیطره این دو قطب خارج شوند اما امام راحل و مردم بزرگ ایران با شعار نه شرقی و نه غربی به این قطب بازی پایان دادند و ملت ها فهمیدند که روش دیگری نیز برای زندگی وجود دارد.

دکتر احمدی نژاد شکسته شدن انحصار قدرت نظامی و تنظیم مناسبات جهانی دومین انحصار شکسته شده از سوی ملت ایران دانست و گفت: بخش مهمی از این انحصار در دوران دفاع مقدس و بخش دیگری از آن در ماجرای عراق و افغانستان شکسته شد و امروز سلاح اتمی و موشک ها در تنظیم مناسبات دخالتی ندارند.

ایستادگی ملت و رهبری عزیز در موضوع هسته ای انحصار علمی نظام سلطه را درهم شکست

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: انحصار دیگری که از سوی ملت ایران شکسته شد انحصار علمی و فناوری بود، این انحصار مهم تر از انحصار قدرت و سلاح است چرا که بدون علم یک ملت قادر به پیشرفت نیست در ماجرای هسته ای دشمنان اگر چه می خواستند استقلال ما را بشکنند اما مهم تر از این موضوع محروم کردن ملت ایران از علم و فناوری پیشرفته بود. در ماجرای هسته ای با ایستادگی ملت ایران و رهبری عزیز انحصار علمی استکبار نیز شکسته شد و راه برای دستیابی به علوم پیشرفته برای همه ملت ها باز شد.

وی تصریح کرد: امروز همه دنیا می دانند که اگر همه قدرت ها با هم اجتماع کنند قادر نیستند سر سوزنی از حق ملت ایران را تضییع کنند.

ملت ایران داغدار کشته شدگان سقوط هواپیما است

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت مجدد سانحه سقوط هواپیمای مسافربری خاطر نشان کرد: ملت عزیز ایران از دیروز عزادار هموطنان خود است و مجدداً این سانحه را به ملت ایران و خانواده قربانیان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت و مغفرت الهی مسألت دارم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مرتضی احمدپور 88/4/28:: 1:54 عصر     |     () نظر